Buitenland stage in Zweden: Week 8

8 juli 2018 - Loftahammar, Zweden

En toen was er weer een week voorbij. Wat gaat die tijd toch snel hier in Zweden. Nog maar 1 week en dan gaan we weer naar huis.

Deze week hebben we veel op kantoor gezeten. Op deze manier konden we hard aan onze school opdracht werken, die we nu bijna af hebben. We hebben ook hard gewerkt aan onze opdracht die we van ons stagebedrijf hebben gekregen.  Die is nu ook al bijna klaar.

Deze week hebben tussendoor ook nog even een paar klusjes moeten doen zoals schoonmaken.

Voor we het wisten was het al weer weekend. Onze stagebegeleider zei tegen ons dat we is een keer naar de elanden safari moesten gaan. Dat leek ons een goed idee om dat dit weekend te gaan doen. Hier in Zweden lopen veel elanden los in het wild. In het wild zijn elanden best gevaarlijk en ze kunnen je aanvallen. Rick en ik hebben nog geen eland in het wild gezien, maar wel heel veel hertjes. Dus we dachten dat het een goed idee was om naar de elanden safari te gaan. En is gaan kijken hoe die elanden eruit zien.

We moesten ongeveer een uurtje rijden naar het park. Toen we aankwamen gingen we eerst natuurlijk een kaartje kopen en daarna gelijk naar de souvenirs shop. Hier hebben we allebei leuke souvenirs gekocht.

Toen was het tijd voor de safari. We moesten in een soort van wagentje gaan zitten die werd voortgetrokken door een tractor. We krijgen ook eten in ons wagentje. Hierdoor kwamen de elanden echt naar ons toe en ze aten zelfs uit je hand. De elanden waren best groot. Dat hadden Rick en ik eigenlijk niet verwacht. Er waren veel mannelijke elanden met grote geweien, die je ook gewoon kon aanraken. Dat was best vet om te doen.

Ik zei net dat elanden best gevaarlijk kunnen zijn in het wild. Maar gelukkig zijn deze elanden mensen gewend en ze vinden alles prima. Zelfs als je ze even een aai over het bolletje geeft :-).

De safari duurde ongeveer 30 - 40 minuten. Rick en ik hadden het ontzettend naar ons zin tussen de grote elanden. Dit is zeker een ervaring rijker. Met wat souvenirs en een ervaring rijker gingen we naar de supermarkt om wat boodschappen te doen voor de laatste week.

Toen we thuis kwamen hebben we lekker rustig aan gedaan net zoals zondag. Zondag was het weer heerlijk weer. Net zoals de hele week eigenlijk. Behalve op zaterdag toen was het een beetje aan het regenen (precies wanneer we naar de elanden safari gingen), maar gelukkig was de temperatuur wel goed.

Deze week hebben we weer ontzettend naar ons zin gehad en we gaan vrolijk de laatste week in. De laatste week alweer. Best bizar dat de tijd zo snel is gegaan. Maar we vinden het allebei ook niet erg om weer naar Nederland te gaan :-)

Groetjes,

Martijn & Rick

1. Bea:
    8 juli 2018
    Jongens, wat een gave foto's en zo goed te horen, dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Nog even en de ferry vaart.............richting Duitsland :-)
  2. Marijke Koelewijn:
    9 juli 2018
    Wat een leuke blog hebben jullie bijgehouden! Succes met de laatste loodjes en een goede terugreis alvast!