Buitenland stage in Zweden: Week 4

10 juni 2018 - Loftahammar, Zweden

Deze week was een rustige week. We vonden dat natuurlijk niet heel erg. Hierdoor konden Rick en ik verder gaan met onze opdracht die we hebben gekregen van het bedrijf en de opdracht van school. We hebben veel meer informatie gezocht en alles in een mooi verslag geschreven.

Rick en ik hebben deze week weer verschillende plekken bezocht in Zweden. We zijn namelijk naar de zogeheten 'Trollenberg' geweest in het plaatsje Gamleby. Ook wel genoemd Garpes Vänner. Dit is een hele speciale mooie berg, op deze berg staan namelijk allemaal standbeelden van verschillende soorten wezens en trollen (zie foto). We vonden dit heel leuk om te zien. Toen we eenmaal op de top waren van de Trollenberg hadden we prachtig uitzicht over heel Gamleby (zie foto). Dit was heel mooi om te zien. Op de top van de berg konden we ook even zitten en wat eten. Toen gingen we nog door het dorpje heen lopen naar verschillende soorten winkeltjes. In dit stadje heb je heel veel tweedehands winkeltjes, dus dat was wel leuk om te zien.

We zijn ook nog naar het plaatsje Lofta geweest. Hier hebben we een hele mooie boswandeling gemaakt. Hier konden we lekker genieten van de mooie natuur in Zweden.

Deze week hadden we ook nog een extra dag vrij. Want op woensdag 06 juni was het hier namelijk een nationale feestdag. Deze feestdag heet Sveriges nationaldag & svenska flaggans dag. Sinds 2004 is dit in Zweden een officiële nationale feestdag. Het wordt gevierd onder de naam Dag van de Zweedse Vlag. Het is vooral een feest om de Zweedse identiteit te vieren.

Deze week hadden we weer heerlijk weer, rond de 25 graden. Dus dat is zeker niet verkeerd.

We hebben het hier uitstekend naar ons zin. En wat vliegt de tijd. We zitten namelijk al bijna op de helt van onze buitenland stage.

Met vriendelijke groet,

15 juni 2018
    Ziet er goed uit ;)
  3. Bea:
    16 juni 2018
    Er is zo veel te doen daar, goed van jullie om dat te belichten. Veel mensen weten niet hoe mooi en leuk Zuid Zweden is. En het heeft een heerlijk klimaat.